Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Soovid uut kodulehte või uuendada olemasolevat?

Või tee hoopis ise!

Nõuanded kodulehe tegemiseks

Milleks mulle koduleht?

Miks on mul ikkagi kodulehte vaja? Kas tegemist on e-poega, infosaidiga, visiitkaartiga, enese reklaamiga…? Uuri ja analüüsi sarnase ülesandega kodulehti (ära vaata disaini, vaid seda, kui hästi ta oma ülesannet täidab). Mis on seal hästi/halvasti? Mida saaks teha paremini? Hästi tehtud kodune töö aitab hilisemaid muudatusi ära hoida, mis omakorda säästab nii aega kui ka raha. Küsi enda käest, mida sa tahad ja loodad kodulehe kasutajale pakkuda?

Kuidas algab kodulehe tegemine

Enne käte külge panemist tuleks välja mõelda, mis on sinu kodulehe ülesanne. See punkt on kõige tähtsam. Kui kodulehekülg on läbi mõtlemata ja raskesti arusaadav, ei pruugi sa saada lehel olevat klienti tegema seda nupuvajutust, mille jaoks koduleht esmajärjekorras tehtud sai. See on koht, kus tuleb küsida küsimusi nagu “Mis? Miks? Milleks? Kellele?”

Visand, plaan, projekt?

Kui ideed on välja mõeldud, tuleks need ka paberile kirja panna. Tuleks ära määratleda, mis sektsioonid on sinu lehel tähtsamad ja mis vähemtähtsamad. Vastavalt lehe rubriikide osakaalule luuakse ka disainikavand.

Kujundamine, küljendus

Kui eelnev töö on korralikult tehtud, on koduehele korralik vundament loodud ning edasine tegemine peaks minema kui lepase reega. Disaini tehakse visandi põhjal.

Programmeerimine

Et koduleht teha dünaamiliseks, tuleb staatilise lehe külge ehitada süsteem, mille ülesanne oleks hallata sisusid ning hoolitseda muu funktsionaalsuse eest. See on osa, mis tihtipeale jääb lehe külastaja jaoks täiesti märkamatuks. Et hoida kokku kliendi raha ja aega, kasutatakse juba valmis haldusliidest ehk CMS-i. Mõned kuulsamad vabavaralised sisuhaldused on WordPress, Joomla ja Drupal. Samuti pakutakse ka firma enda arendatud sisuhaldussüsteeme. Igal sisuhaldusel on omad eelised ja miinused. See, milline haldusliides kliendile kõige paremini sobib, selgitatakse välja töö alguses. Kunagi ei ole nii, et üks haldusliides on kõige parem ja sobib igasse olukorda. Õige haldusliidese valimine õigeks kasutusotstarbeks on väga oluline samm.

Kodulehe sisutekst

Nüüd on kodulehe valmistamine sealmaal, et hakata lisama sisusid.  Kodulehe sisutekstide kirjutamine on üks koht, mille tähtsus kahe silma vahele jäetakse. See määrab, kas klient ostab sinu teenust või toodet (võtab sinuga ühendust) või mitte. Kuna kodulehti on väga palju, siis aega inimese tähelepanu võitmiseks on sul vaid paari sekundi jagu. Siit jõuame järgmise peatüki juurde – pealkirjad.

Pealkirjad

Inimesed loevad kodulehe tekste pealkirju sirvides, seega püüa pealkirjad hoida võimalikult selged ja kokkuvõtlikud. Alampealkirjad peaksid kirjeldama alljärgneva lõigu sisu, esilehe pealkirjad peaksid aga olema sisumaterjalidele suunava eesmärgiga. Kui inimesele jääb pealkiri silma, loeb ta seda edasi.

Teine lähenemine on teha pealkiri atraktiivseks või isegi provotseerivaks ning seekaudu tõmmata kliendi tähelepanu. Soovitatav on kindlasti sisu atraktiivse pealkirjaga kooskõlas hoida, muidu võib kodulehe külastaja pettuda pakkumise sisus.

Üldised kodulehe tekstid

Kui kirjutate pikalt sellest, mis on teie missioon ning mida soovite saavutada, siis klienti see tegelikult ei huvita. Klienti ei huvita, mida teie tahate. Teda huvitab ainult üks: mida saad pakkuda sina, et teha kliendi elu teha lihtsamaks, mugavamaks ja paremaks?

Müügipakkumisi kirjutades märgi kindlasti ära:

  • Milliseid eeliseid sa pakud ja kuidas see kliendi elu lihtsamaks muudab?
  • Mille poolest erined sina teistest ettevõtetest, kes pakuvad samu teenuseid?
  • Miks peaks klient just sinu kasuks otsustama?

Call To Action

Soovitatav on igasugune müügipakkumine või müügile suunav tekst lõpetada ettepanekuga (call to actioniga). See võib olla nupp, mis viib hinnapäringule või ostukorvi, või on viide kontaktandmetele, kust saab teiega ühendust võtta.

Kodulehe testimine ja avaldamine

Kodulehe valmistamine tehakse testkeskkonnas. Kontrollitakse ühilduvust erinevate brauserite vahel ning testitakse läbi kõik funktsioonid, mis saidile külge programmeeritud on.

Alles siis, kui kõik eelnev on tehtud ja ka üle kontrollitud, pannakse sait internetti üles.

Mobiili ja tahvelarvuti versioon

Väga oluline on tänapaeval luua kodulehest ka mobiilne versioon. Isegi Google on ametlikult öelnud, et need lehed, millel on mobiilne versioon, pääsevad otsitulemustes ette ja Google eelistab neid teistele.

Edasine arendus

Et oma koduleht hoida heas vormis, tuleks uurida ja analüüsida, mida kliendid sinu saidil teevad, mis on veel puudu või üle, ning vastavalt sellele tulevikus teha plaan edasise arenduse jaoks. Väga hea ja täiesti tasuta programm on Google Analytics, mille abil on võimalik sinu kliente tundma õppida ja aru saada sellest, mida nad sinu saidil teevad.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.